Viagra
Strona Główna Lipiec 31 2014 21:35:30
Dział techniczny
 Sieć trakcyjna
     Sieć jezdna
     Konstrukcje wsporcze
     Kotwienie sieci
     Zasilanie sieci
     Sekcjonowanie sieci
     Wskaźniki WE
     Odłączniki
     Parametry i schemat
     Sieć półskompensowana
 Obwody WN
     EU07 (303E)
     ET22 (201E)
     EN57
     ED72
 Hamulce
     Koncepcja hamulca
       pojazdu szynowego

     Urządzenia układu
       siłowego hamulców

     Urządzenia układu
       sterowania

     Układ zasilania
 Sterowanie
     Nastawniki
 
Dział dokumenty
 Rozkłady jazdy
 WOS
 Wykazy pracy
 Rozkazy
 Download
 
Dział Galeria
 Galeria zdjęciowa
 
Dział inne
 Humor
 Linki
 Autor serwisu
 
Nawigacja
Strona Główna
Szukaj
Kontakt
 
Parametry i schemat
Oznaczenie sieci trakcyjnej

Zasada oznaczenia sieci trakcyjnej (przykład):
Y.X1.A.P.-X2.C.-V.

gdzie:
Y - zawieszenie Y jeżeli występuje
X1 - liczba lin nośnych - w przypadku jednej liny brak cyfry
A - materiał liny nośnej
P - przekrój znamionowy liny nośnej
X2 - liczba przewodów jezdnych - w przypadku jednego brak cyfry
C - materiał przewodu jezdnego - w przypadku braku cyfry przekrój 100
V - odmiana sieci jeżeli występuje

Przykład: C95-2C oznacza że jest jedna lina nośna wykonana z miedzi o przekroju 95 [mm2] i dwa przewody jezdne wykonane z miedzi o przekroju 100 [mm2] każdy.
Obecnie stosowane są następujące odmiany sieci:
- SKB70-C
- CuCd70-2C
- KB95-2C
- C95-C
- C95-2C
- YC95-2C
- YpC95-2C
- YC120-2C
- YpC120-2C
- YzC120-2C
- YwsC120-2C
- YC150-C150
- YC150-2C150
- C150-C150
- C120-2C
- 2C120-2C
- 2C120-2C-1
- 2C120-2C-2
- 2C120-2C-3
- 2C120-2C-4

Główne parametry wybranych sieci

Typ sieci:
SKB70-C
Charakter
Jednostka
Wartość
Prędkość
[km/h]
100
Przekrój znamionowy
[mm2]
170
Rezystywność
[Ω/km]
0,117
Prąd obciążenia stałego
[A]
1010
Długość odcinka naprężenia
[m]
1600
Rozpiętość przęsła na prostej
[m]
78
Rozpiętość zawieszenia Y
[m]
-
Wysokość konstrukcyjna
[m]
1,3
Odległość między wieszakami
[m]
4
Naciągi w linie nośnej
[daN]
1165
Naciągi w przewodzie jezdnym
[daN]
953
Konstrukcja zawieszenia
Elastyczność statyczna
[mm/daN]
Elastyczność średnia
[mm/daN]
5,38
Nierównomierność elastyczności
[%]
59,8
Masa sieci bez sadzi
[kg/m]
1,57
Masa sieci z sadzią
[kg/m]
2,81
Obciążenie wiatrem
[daN/m]
1,12
Częstotliwość drgań własnych
[Hz]
0,8
Obliczeniowa prędkość krytyczna
[km/h]
200


Typ sieci:
CuCd70-2C
Charakter
Jednostka
Wartość
Prędkość
[km/h]
110
Przekrój znamionowy
[mm2]
270
Rezystywność
[Ω/km]
0,072
Prąd obciążenia stałego
[A]
1550
Długość odcinka naprężenia
[m]
1300
Rozpiętość przęsła na prostej
[m]
72
Rozpiętość zawieszenia Y
[m]
-
Wysokość konstrukcyjna
[m]
1,3
Odległość między wieszakami
[m]
4
Naciągi w linie nośnej
[daN]
1587
Naciągi w przewodzie jezdnym
[daN]
530 w każdym djp
Konstrukcja zawieszenia
Elastyczność statyczna
[mm/daN]
Elastyczność średnia
[mm/daN]
4,65
Nierównomierność elastyczności
[%]
46,2
Masa sieci bez sadzi
[kg/m]
2,5
Masa sieci z sadzią
[kg/m]
4,41
Obciążenie wiatrem
[daN/m]
1,47
Częstotliwość drgań własnych
[Hz]
0,67
Obliczeniowa prędkość krytyczna
[km/h]
400


Typ sieci:
C95-2C
Charakter
Jednostka
Wartość
Prędkość
[km/h]
100
Przekrój znamionowy
[mm2]
195
Rezystywność
[Ω/km]
0,067
Prąd obciążenia stałego
[A]
1770
Długość odcinka naprężenia
[m]
1300
Rozpiętość przęsła na prostej
[m]
72
Rozpiętość zawieszenia Y
[m]
-
Wysokość konstrukcyjna
[m]
1,7
Odległość między wieszakami
[m]
4
Naciągi w linie nośnej
[daN]
1267
Naciągi w przewodzie jezdnym
[daN]
638 w każdym djp
Konstrukcja zawieszenia
Elastyczność statyczna
[mm/daN]
Elastyczność średnia
[mm/daN]
4,2
Nierównomierność elastyczności
[%]
63,7
Masa sieci bez sadzi
[kg/m]
2,66
Masa sieci z sadzią
[kg/m]
4,73
Obciążenie wiatrem
[daN/m]
1,54
Częstotliwość drgań własnych
[Hz]
0,65
Obliczeniowa prędkość krytyczna
[km/h]
167


Typ sieci:
YpC120-2C
Charakter
Jednostka
Wartość
Prędkość
[km/h]
160
Przekrój znamionowy
[mm2]
320
Rezystywność
[Ω/km]
0,062
Prąd obciążenia stałego
[A]
1950
Długość odcinka naprężenia
[m]
1352
Rozpiętość przęsła na prostej
[m]
66
Rozpiętość zawieszenia Y
[m]
9,6
Wysokość konstrukcyjna
[m]
1,7
Odległość między wieszakami
[m]
4
Naciągi w linie Y
[daN]
350
Naciągi w linie nośnej
[daN]
1428
Naciągi w przewodzie jezdnym
[daN]
980 w każdym djp
Konstrukcja zawieszenia
Elastyczność statyczna
[mm/daN]
Elastyczność średnia
[mm/daN]
3,45
Nierównomierność elastyczności
[%]
42,0
Masa sieci bez sadzi
[kg/m]
2,78
Masa sieci z sadzią
[kg/m]
4,99
Obciążenie wiatrem
[daN/m]
1,61
Częstotliwość drgań własnych
[Hz]
0,74
Obliczeniowa prędkość krytyczna
[km/h]
177


Typ sieci:
2C120-2C-1
Charakter
Jednostka
Wartość
Prędkość
[km/h]
160
Przekrój znamionowy
[mm2]
440
Rezystywność
[Ω/km]
0,045
Prąd obciążenia stałego
[A]
2820
Długość odcinka naprężenia
[m]
1268
Rozpiętość przęsła na prostej
[m]
70
Rozpiętość zawieszenia Y
[m]
14
Wysokość konstrukcyjna
[m]
1,7
Odległość między wieszakami
[m]
4
Naciągi w linie nY
[daN]
500
Naciągi w linie nośnej
[daN]
1609
Naciągi w przewodzie jezdnym
[daN]
700 w każdym djp
Konstrukcja zawieszenia
Elastyczność statyczna
[mm/daN]
Elastyczność średnia
[mm/daN]
4,32
Nierównomierność elastyczności
[%]
28,7
Masa sieci:bez sadzi
[kg/m]
3,9
Masa sieci: z sadzią
[kg/m]
6,47
Obciążenie wiatrem
[daN/m]
2,36
Częstotliwość drgań własnych
[Hz]
0,66
Obliczeniowa prędkość krytyczna
[km/h]
167


Typ sieci:
2C120-2C
Charakter
Jednostka
Wartość
Prędkość
[km/h]
250
Przekrój znamionowy
[mm2]
440
Rezystywność
[Ω/km]
0,045
Prąd obciążenia stałego
[A]
2820
Długość odcinka naprężenia
[m]
1190
Rozpiętość przęsła na prostej
[m]
70
Rozpiętość zawieszenia Y
[m]
22
Wysokość konstrukcyjna
[m]
1,7
Odległość między wieszakami
[m]
4
Naciągi w linie Y
[daN]
1589
Naciągi w linie nośnej
[daN]
1589
Naciągi w przewodzie jezdnym
[daN]
953 w każdym djp
Konstrukcja zawieszenia
Elastyczność statyczna
[mm/daN]
Elastyczność średnia
[mm/daN]
2,8
Nierównomierność elastyczności
[%]
21
Masa sieci:bez sadzi
[kg/m]
3,9
Masa sieci: z sadzią
[kg/m]
6,47
Obciążenie wiatrem
[daN/m]
2,36
Częstotliwość drgań własnych
[Hz]
0,85
Obliczeniowa prędkość krytyczna
[km/h]
416



Pozostałe parametry
Wysokość zawieszenia przewodu jezdnego
nominalna [mm]
5600
maksymalna [mm]
6100
minimalna [mm]
4900, wyjątkowo 4850
Dane techniczne przewodów
przekrój liny nośnej [mm2]
120, 150
przekrój djp [mm2]
100, 150
materiał liny nośnej
Cu, CuCd
materiał djp
Cu
siła zrywająca [daN]
min. 3275
Dane techniczne przewodów uszyniających
materiał i przekrój [mm2]
pręt stalowy - 79
linka miedziana (gdy odległość konstrukcji od szyny jest większa niż 5 m) - 50
lina AFL6-70 (uszynienie grupowe) - 70
liny miedziane c-35 lub c50 (w tunelach i pod wiaduktami) - 35, - 50
Dane techniczne przewodów do połączeń elektrycznych
materiał
miedź, linki
przekrój [mm2]
95
masa orientacyjna 1 km przewodu [kg]
845
rezystancja przewodu o długości 1km [Ω]
0,19
materiał
miedź, linki
przekrój [mm2]
185
masa orientacyjna 1 km przewodu [kg]
1660
rezystancja przewodu o długości 1km [Ω]
0,097
Złączka
w djp - masa [kg]
1,9
w linie nośnej [kg]
1,85
Ciężary naprężające
materiał
odlew z żeliwa szarego, beton
masa 1szt [kg]
27
Uchwyty krańcowe liny nośnej i przewodu jezdnego
materiał
stal, klin stożkowy liny nośnej - mosiądz
przekrój [mm2]
75, 95, 120
Lina kotwiąca w kotwieniu środkowym
materiał
stal
przekrój [mm2]
70
Krzyżowanie przewodów jezdnych na rozjazdach
kąt minimalny [°]
5
kąt maksymalny [°]
40
Odchylenie wysięgnika przegubowego
kąt maksymalny [°]
12


Znaczenie symboli stosowanych na schematach





Dokumentacja techniczna sieci

Dokumentacja techniczna to zbiór rysunków obejmujących:
- schemat sekcjonowania
- plan rozwieszenia sieci jezdnej
- rozwiązania konstrukcyjne podwieszeń
- wykaz konstrukcji wsporczych i elementów użytych do budowy sieci
- tablice montażowe
- plan sieci powrotnej

Dokumentacji sieciowej używa się do sporządzania pisemnych poleceń na wykonanie pracy z wyłączeniem napięcia. Z powyższego wynika, że dokumentacja jest ważnym dokumentem zapewniającym bezpieczeństwo wykonania pracy i musi być aktualizowana i zatwierdzona do użytku poprzez wpisy aktualizacyjne.
Przy awariach sieci i konieczności wymiany określonych konstrukcji wsporczych z terenu, przy pomocy dokumentacji przygotowuje się niezbędne materiały potrzebne do usunięcia awarii. W nastawniach zdalnego sterowania lub dyspozytorowniach znajdują się "świetlne" schematy sekcjonowania.


Fragment planu projektu techniczno-roboczego sieci trakcyjnej [1].

Zdjęcia, obrazki, rysunki:
[1] S. Świderek - Poradnik elektromontera sieci trakcyjnej PKP
[3] M. Durbajło, R. Karbowniczek - "Multimedialna prezentacja rozwiązań konstrukcyjnych sieci trakcyjnej stosowanych w Polsce" Praca dyplomowa Zespół Szkół Kolejowych w Szczecinie 2002

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 
Toplisty
Kolejowa Toplista



Toplista stron kolejowych 2

 
Zdjęcia miesiąca










Zdjęcie TOP z miesiąca WRZESIEŃ 2008



 
Copyright © 2006 Marcel Durbajło